– Σεμινάριο ιστορίας τέχνης στην el.marneri galerie

2 09 2014

Η φύση, η μυθολογία, ο συμβολισμός, η σύνθεση, η δομή, η αρχιτεκτονική, ο κινηματογράφος, η μόδα, ο χορός και η κίνηση είναι κάποια από τα θέματα που πραγματεύεται το νέο ετήσιο σεμινάριο ιστορίας τέχνης που παρουσιάζω στην el.marneri galerie στην Ακρόπολη.

Πρόκειται για ένα ετήσιο σεμινάριο ιστορίας Τέχνης που πραγματοποιείται σε συνδυασμό με το σεμινάριο σύγχρονου κοσμήματος που διοργανώνεται από την el.marneri galerie στο πλαίσιο των σεμιναρίων elmarneriseminars ( http://www.elmarneriseminars.com ). Το σεμινάριο ιστορίας τέχνης αρχίζει στις 2 Οκτωβρίου 2014 και ολοκληρώνεται στις 21 Mαϊου 2015. Πραγματοποιείται κάθε δεύτερη Πέμπτη στο χώρο της γκαλερί.

Η ενημέρωση για τα σεμινάρια θα γίνει σε μια ανοικτή παρουσίαση (Seminars Open Day) την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου, στις 19:00 στην el.marneri galerie (Λεμπέση 5-7 & Πορίνου 16, Μακρυγιάννη, μετρό Ακρόπολη) σε μια διάλεξη στην οποίαν θα παρουσιαστούν το πρόγραμμα και η διάρθρωση των σεμιναρίων καθώς και μια προβολή με θέμα  «Κοσμήματα στην ιστορία της τέχνης».

92850251_d9ebee1fcd

Το σεμινάριο είναι οργανωμένο σε πέντε μεγάλες θεματικές ενότητες. Αρχίζει με μια δάλεξη (2 Οκτωβρίου 2014) που αποτελεί ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Πρόκειται για μια παρουσίαση που περιλαμβάνει οπτικές αναφορές με έργα από διάφορες χρονικές περιόδους (παλαιολιθικά βραχογραφήματα, αιγυπτιακές τοιχογραφίες, μινωικά αγγεία, γεωμετρικές παραστάσεις, κλασικά αγάλματα, βυζαντινά ψηφιδωτά, ζωγραφικά έργα των Τζιόττο, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Πιέρο ντελλα Φραντσεσκα, Μπρέγκελ, Βερμέερ, Βαν Γκωγκ, Κλίμτ, Μοντριάν, Πικάσσο, Λισίτσκι, Νταλί, Μαγκρίτ και πολλά άλλα) και θα θίγει μεταξύ άλλων θέματα όπως, η εικόνα και το βλέμμα, η τέχνη και η οπτική αντίληψη, ο νατουραλισμός και η σχηματοποίηση και οι  μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην ιστορίας της τέχνης.

claude-monet-lilies

Η πρώτη ενότητα εχει θέμα την ΦΥΣΗ και την απεικόνισή της στην τέχνη.

Παρουσιάζεται σε δύο διαλέξεις (16 και 30 Οκτωβρίου 2014) που αποτελούν διαχρονική αναφορά στον τρόπο που απεικονίζεται η φύση στην τέχνη με έμφαση στη δυτικοευρωπαϊκή ζωγραφική, αλλά και με πολλές αναφορές σε εξωευρωπαικούς πολιτισμούς και άλλες καλλιτεχνικές εκφράσεις πέραν της ζωγραφικής όπως η γλυπτική, η κεραμεική και η υφαντική και οι επεμβάσεις στο τοπίο. Χώμα και πηλός, δέντρα και λουλούδια, φύλλα και κορμοί γίνονται αντικείμενα παρατήρησης και μετατρέπονται σε στοιχεία εικαστικών συνθέσεων με ποικιλία τρόπων και λόγων απεικόνισης.

Η φύση ως τοπίο, η φύση ως σχήμα, η φύση ως χρώμα, η φύση ως απεικόνιση, η φύση ως ψυχολογική προβολή, η φύση ως πεδίο δράσης, η φύση ως ρυθμός, η φύση ως σύμβολο και πολλές απεικονίσεις δεντρων, λουλουδιών και τοπίων από την Αίγυπτο, τη Μινωική κρήτη, τη Θήρα, την Πομπηία, την Κίνα και την Ιαπωνία μέχρι την μεγάλη παράδοση της ευρωπαϊκής τέχνης και έργα καλλιτεχνών όπως οι Greco, Poussin, Turner, Friedrich, Monet, Van Gogh, Gauguin, Seurat, Ernst, Klee, Klimt, Schiele, Mapplethorpe, Goldsworthy και Penone.

penthisilea2

Η δεύτερη ενότητα έχει θέμα τη ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Παρουσιάζεται σε δύο διαλέξεις (13 και 27 Νοεμβρίου 2014) που επικεντρώνονται στη διαδικασία της δημιουργίας ενός αφηγηματικού πλαισίου που κινείται μεν σε μυθικό χώρο και χρόνο, λειτουργεί ωστόσο ως συμβολική, μεταφορική και αναλογική αναφορά στον δικό μας κόσμο και απαντά εμμέσως στα οντολογικά ερωτήματα που είχαν και έχουν οι άνθρωποι για αυτόν. παρουσιάζονται μεταξύ άλλων αιγυπτιακές τελετές ψυχοστασίας, αρχαιοελληνικές αφηγήσεις μύθων όπως απεικονίζονται στις μετόπες, τα αετώματα και τις ζωφόρους των ναών, απεικονίσεις μεσαιωνικών χειρογράφων, ζωγραφικά και γλυπτικά  έργα της αναγέννησης και του Μπαρόκ καθώς και έργα συμβολιστών και σουρεαλιστών καλλιτεχνών

iktinosandkallik

Η τρίτη ενότητα έχει θέμα την ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ τη ΔΟΜΗ και τη ΣΥΝΘΕΣΗ.

Παρουσιάζεται σε τρεις διαλέξεις (11 Δεκεμβρίου 2014, 8 και 22 Ιανουαρίου 2015) και ασχολείται με τους τρόπους με τους οποίους η τέχνη διευθετεί και οργανώνει τα δομικά στοιχεία της σύνθεσης νοηματοδοτώντας τη μορφή με περιεχόμενο και εξετάζοντας τους τρόπους που αυτά τα στοιχεία λειτουργούν στο επίπεδο, αλλά και το χώρο. Γίνονται μεταξύ άλλων αναφορές σε έργα καλλιτεχνών όπως οι Giotto, Piero della Francesca, Leonardo da Vinci, Cezanne, Klee, Kandinsky, Αλεξίου, σε κινήματα όπως ο Κυβισμός, ο Φουτουρισμός, ο Σουπρεματισμός και ο Κονστρουκτιβισμός, καθώς και σε αρχιτεκτονήματα όπως ο Παρθενώνας και η οικία Schröder.

50E8303817

Η τέταρτη ενότητα έχει θέμα τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Η ενότητα αυτή παρουσιάζεται σε δύο διαλέξεις (5 και 19 Φεβρουαρίου 2015) και παρέχει τη δυνατότητα σύνθεσης όλων των προηγουμένων αναφορών σε ένα ενιαίο αποτέλεσμα που χρησιμοποιεί επιπλέον  την κίνηση και τη μουσική. Γίνονται αναφορές σε θέματα όπως ο κινηματογράφος και η σύνθεση, ο κινηματογράφος και η αφαίρεση, ο κινηματογράφος και η αφήγηση, το μοντάζ, ο κινηματογράφος και η μουσική, ο κινηματογράφος και η ζωγραφική και παρουσιάζονται αποσπάσματα από ταινίες των Dziga Vertov, Robert Wiene, Fritz Lang, Man Ray, Sergei Eisenstein, Luis Buñuel, Andrei Tarkovsky, Derek Jarman και άλλων.

Jean_Paul_Gaultier_is_a_Mad_Genius_Wallpaper_b76ro

Η τέταρτη ενότητα έχει θέμα τη ΜΟΔΑ και την τέχνη.

Παρουσιάζεται σε τρείς διαλέξεις (5 και 19 Μαρτίου, 2 Απριλίου 2015) και επικεντρώνεται στη σχέση μόδας και τέχνης, διερευνά ιστορικά τις διακυμάνσεις της έννοιας του ωραίου, την ομορφιά, την εκζήτηση και το στυλ, παρουσιάζει παραδείγματα από την ιστορία της τέχνης όπως η Αμαρνιανή περίοδος της Αιγυπτιακής γλυπτικής και ζωγραφικής και τα μανιεριστικά πορτραίτα του Bronzino και του Parmigianino και καταλήγει στη μόδα του 20ου αιώνα και στη σχέση της με τη μοντέρνα και τη σύγχρονη τέχνη. Θίγει θέματα όπως η έννοια της ταυτότητας, η απόκρυψη και η αποκάλυψη, η σχέση του «εγώ» με το «άλλο», η αντιστοιχία ή αναντιστοιχία περιέχοντος και περιεχομένου και παρουσιάζει κριτικά δημιουργίες σημαντικών σχεδιαστών όπως οι Sonia Rykiel, Kenzo, Karl Lagerfeld, Azzedine Alaia, Thierry Mugler, Jean-Paul Gaultier, Christian Lacroix, Rei Kawakubo, Alexander McQueen, Issey Miyake και άλλων.

IMG_7849

Η πέμτη ενότητα έχει θέμα τον ΧΟΡΟ και την κίνηση.

Παρουσιάζεται σε δυό διαλέξεις (23 Απριλίου και 7 Μαίου 2015) και επικεντρώνεται στους τρόπους που τα δομικά στοιχεία μιας σύνθεσης σε ακίνητα μέσα όπως το χαρτί, ο καμβάς, η πέτρα ή το μέταλλο αποκτούν στοιχεία ρυθμού και κίνησης. Γίνονται διαχρονικές αναφορές σε έργα όπως οι αιγυπτιακές τοιχογραφίες, τα μινωικά κοσμήματα, τα μυκηναικά ειδώλια, τα γεωμετρικά αγγεία, σε έργα καλλιτεχνών όπως οι Botticelli, Cranach, Degas, Renoir, Munch, Klee, Kandinsky, Severini, Nolde, Matisse και κινήματα όπως ο Ιμρεσιονισμός και ο Εξπρεσιονισμός.

Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με μια δάλεξη (21 Μαίου 2015) στην οποία γίνεται ανασκόπηση των θεμάτων που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και ενδιαφέρουσες, μικρές αναφορές σε νέα θέματα.

 

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τη γκαλερί στο 2108619488 (Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 11:00 – 20:00, Τετάρτη-Σάββατο-Κυριακή: 11:00-16:00)

ή στα info@elenimarneri.com και info@elmarnerneriseminars.com

ή επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες  http://www.elmarneri.com  και  http://www.elmarneriseminars.com

 

 

Advertisements

Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s